Jump to content
Gesu

VK/J-rock confessions

Recommended Posts

11 hours ago, jaymee said:

I feel pretty squick about shipping real people now but I think VK is kinda in that grey zone where you’re shipping the personas they pretend to be.

THIS

Plus, when they do fanservice I feel even less guilty about it. It's less cringey than shipping yourself with them tbh.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, daintypersnicketydingo said:

I'm instantly attracted to any band with very short lead singers. Having always had a complex about my height it is just lots of fun seeing tiny people fill the stage with their presence.

Know that feel, I'm 151cm/4'11.5". And yes, I have finished growing. When I was fifteen. But I like short guys too, so 🤷‍♀️

 

I bought a new UNiTE pouch from someone on the MH Market (thanks again, you know who you are ;)) and it has a little cheki pocket on the back. I put a cheki of LiN in it but whenever I use that pouch, I hide it from my family because I don't want them to see the weirdos I'm attracted to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/15/2019 at 2:08 AM, itsukoii said:

 

ao3 is the place

 

i would know , i must confess i write the gay as well

 

edit: tbh i also want to confess that i don't give two shits about today's vkei anymore. the current sound trends just don't appeal to me because i'm forever stuck in the 2000s shitkei i never actually got to experience when it happened lol. PLUS when my favourite bands (meji & lycaon) went normie i just. couldn't take it anymore lmao -- so i've found myself, embarrassingly enough, deep in the gazette fandom

 

OMGEH YOU WRITE BOTTOM AOI FICS SO I AM DEF PUTTING YOUR FICS ON MY READ LIST NOW fnsijdnfdkjncsk I like Reituki but, when Kai is involved lolololol Basically Rukaita cuz I'm a piece of shit who loves drummers so much -cries- basically anyone in the band I ship them with Kai lololol it took me some time to read dom/top Kai tho, but slowly getting to it XD

 

There are some VK bands today that I'm glad I ended up liking lol altho I agree that most sound like fucking normies sdbfbadsjk maybe it's because idols are so popular now that the VK scene/musicians are trying to garner more fans? But meh, if their music is shit it really doesn't matter how good they look althoican'tsaythesameforotherbandsandithinkweallknowwhichonesi'mtalkingaboutlol The Gazette fandom is so well-established and has so many fans that it's just THAT easy to get sucked into their fandom for the sake of staying into the VK fandom XD 

 

 

On 3/15/2019 at 2:20 PM, jaymee said:

 

I feel like every overseas obangya over 30 either read it or wrote it! I also remember when every group had fans here in Japan drawing and publishing doujin for established band ships. You can still find a number of these relics at Mandarake.

 

I feel pretty squick about shipping real people now but I think VK is kinda in that grey zone where you’re shipping the personas they pretend to be.

On 3/16/2019 at 6:46 AM, jaymee said:

 

Ugh yes, I've never understood the point of self-insert or (person) x reader fanfic, in any fandom.

 

I don't think I've met a lot of bangya that are over 30 ouo which reminds me! Early this year(or I think that was late last year) I met this really cool guy that was also into VK and he's in his 30's and he apparently knows so much about VK and even knows about MH lol but, he said he doesn't want to hang out here cuz he's such an elitist fucker that he'll just get in trouble XD like he says shit like if you don't listen to X Japan and stuff then, you ain't a true fan but lol, he said that to me in a nice and friendly way anyways so I can't get mad at him sbdfihbdsjk

 

I wish drawing doujins was still popular today sdbfjndks I would fucking fangirl so much over them sbdcjbnsk but right now, I feel like I'm gonna be one of those bangyas now who will try to make doujins of their OTP XD when my drawing skills get better e.e

 

Also last point, in wattpad the vk artist x reader is VERY popular there and idk why lol one of the many reasons I stay the fuck away from that site. But at the same time, some of them are nice so I feel bad about kink shaming them lolololol one was even nice enough to make a fanfic about me and my fave (to which I forgot to read so I think they didn't continue it lol) and another someone made a ReitaxKai fanifc for me cuz I'm a thirsty bitch but I still have difficulty reading it cuz it was top Kai ahahahha

 

#prayforme

Edited by riyusama

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, suji said:

I'm so tired of doing this "who's who" bullshit when I write news about new bands involving veteran bandmen, it's my least favorite part and it makes me wanna quit posting entirely.

for me getting to know previous bands is actually one of the most interesting parts when a new band is announced

but i still don't understand how do you do it for some minor guys from obscure bands, especially now that vkdb isn't as helpful as earlier

so yeah it must be some boring routine

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, yomii said:

for me getting to know previous bands is actually one of the most interesting parts when a new band is announced

but i still don't understand how do you do it for some minor guys from obscure bands, especially now that vkdb isn't as helpful as earlier

so yeah it must be some boring routine

Some minor guys I'm familiar with because they're either covered on this forum or they still have stuff from their previous band on their social media (ex. they don't straight up start anew every time they form a new band, etc.) Other than that, I hate it when I have to dig thru the Twitter rabbit hole of mutual followers just to find what other bands this person may have been in, it's very time consuming and especially stressful when people point out I'm wrong cuz I'm not familiar with this particular person...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, suji said:

Some minor guys I'm familiar with because they're either covered on this forum or they still have stuff from their previous band on their social media (ex. they don't straight up start anew every time they form a new band, etc.) Other than that, I hate it when I have to dig thru the Twitter rabbit hole of mutual followers just to find what other bands this person may have been in, it's very time consuming and especially stressful when people point out I'm wrong cuz I'm not familiar with this particular person...

What you do sounds so tough omgeh!! It's awful that others stress you out because of this, but even tho I've never really been that interested with looking up old bands of them musicians, thanks for helping out the others fans in doing so! People should realize that searching through the net for things like this is hella hard and you waste too much time, sometimes not even getting the information you really want e.e

Share this post


Link to post
Share on other sites

I, too, read and write yaoi fanfiction. I also like to experiment with odd/crack pairings. I blame my mind for taking me to weird places when writing ^^;

 

Also, one time, I left one of my VK CDs out in the living room, and my parents saw it, thinking that the people on the album cover were all girls even though they were missing the obvious physical feature of a female. The beauty of visual kei xD (Btw, it was an album by Screw titled 'Screw'.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, suji said:

Some minor guys I'm familiar with because they're either covered on this forum or they still have stuff from their previous band on their social media (ex. they don't straight up start anew every time they form a new band, etc.) Other than that, I hate it when I have to dig thru the Twitter rabbit hole of mutual followers just to find what other bands this person may have been in, it's very time consuming and especially stressful when people point out I'm wrong cuz I'm not familiar with this particular person...

oh i think if someone points out you're wrong  it's just because they're familiar with that particular guy and want to help, so it's not something to stress about〜 but what you and other people do here is really huge, so thanks for keeping this site as a place were we all can find out relevant information .w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I only listen to visual kei bands that say they don't think of themselves as a visual kei band, despite looking like one, sounding like one, being signed to a visual kei label and only providing interviews to visual kei magazines. When asked about who their influences are and bands they might have influenced, they answer that they don't have influences and don't know anything about other bands. They do like X-Japan though.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...