Jump to content
sai

[Dutch] Nederlanders, verenigt u! 2.0

Recommended Posts

Stemmen op de Piratenpartij ofc voor maximum verspilling van je stem

nee maar wss wordt het wel SP ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stonden die in de peilingen momenteel niet op twee zetels ofzo :lol: ? Zoiets meen ik gelezen te hebben, geweldig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Magatsu

hoe zijn jullie eigenlijk tot japanse muziek gekomen?

door anime?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zoiets. Ik denk dat 't begon met wat fanvideos van een video game die ik nogal tof vond toendertijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm, denk via Haruka Kanata van AKFG eigenlijk... Of in ieder geval, toen werd mijn aandacht in Japanse muziek gewekt... Een half tot een jaar later zat ik dus op ik meen tonberry torrents zoeken naar wat van AKFG en downloadde ik een mixtape van een member daaro, en zo ontdekte ik ART-SCHOOL en ACIDMAN die nu nog altijd tot mijn favo bands horen..

Na een kort tijdje ontdekte ik ook VK middels MUCC, Luna Sea, Pierrot, 12012, metronome en Vidoll. Maar dat heb ik nu eigenlijk weer helemaal achter me gelaten. Al luister ik nog wel eens naar Luna Sea, Pierrot en het oude werk van Despa, Giru en Mucc...

en ik denk dat ik sinds 2008 ofzo helemaal intoo indie ben...

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe zijn jullie eigenlijk tot japanse muziek gekomen?

door anime?

haha ik wel. :P

Kan me vaag herinneren dat één van m'n 1e animes, naast pokémon, Sailor Moon was :P

Ook bracht anime mij into J-Rock :P M'n 1e J-Rock song die ik ook echt meteen leuk vond was SID - Monochrome no Kiss ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kingdom Hearts is de boosdoener bij mij :P Heb Utada ontdekt en heb sindsdien meer en meer gezocht en gevonden. Zit aan men 10de jaar nu :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Magatsu

ik ben door Dragonbal, pokemon en sailormoon fan geworden.

zit ook al aan me 10+ jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anime-interesse (Dragonball Z, Gundam Wing enzo) is wel geleidelijk overgegaan naar interesse in Japanse muziek. Ik ging op zoek naar rock en metal en kwam in aanraking met MAXIMUM THE HORMONE (Daarna ging ik pas kijken naar Death Note) en HEAD PHONES PRESIDENT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door Kamen Rider toen ik 10 was. En Detective Conan en Bleach.

En toen vond ik VK, was ik helemaal into Malice Mizer, toen raakte ik geleidelijk geinteresseerd in de "hardere" bands zoals Dir en grey en D'espa enzo.

Ergens rond 2008 begon ik de 'normale' VK zat te worden en werd ik meer fan van de Angura Kei bands zoals metronome en cali gari enzo en ging ik ook steeds meer non-VK indie stuff luisteren. Sinds dat jaar ben ik ook (eindelijk) uit mijn "I LOVE JAPAN PERIOD"-japan only fase gegroeid enzo en meer naar niet-japanse muziek agan luisteren en... nu luister ik eigenlijk meer niet-japanse muziek dan japanse muziek om eerlijk te zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vriendin van me op de middelbare school was hardcore Dir en Grey fan. Ik vond het in het begin maar niks maar nadat ze me genoeg gespamd had met filmpjes zaten er zowaar wat dingen tussen die ik leuk vond. Uiteindelijk heeft ze me overgehaald mee naar Ayabie te gaan. Ik snapte er geen kut van, maar vond het stiekem wel interessant dus zodoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Magatsu

Ik keek altijd trouwens op RTL 2 anime.

geen RTL4,5 SBS6. Waar ik woon, werd geen kabel aangesloten.

UPS werkt hier ook niet.

Dus televisie is hier nog steeds via sataliet. Tegenwoordig dan wel meer NL zenders. Omdat, dat een stuk goedkoper is geworden.

Ik kende Digimon, Dragonball en vele andere series al lang voordat ze hier op televisie kwamen :P

Duitsland was veel sneller (ook met de muziek was dat zo -> geld niet alleen voor Japanse muziek)

Toen ik met Japanse muziek begon, luisterde echt nog niemand die ik kende.. die muziek.

:P maar gelukkig had je duitse forums en rtl2 website waar je kon chatten en zo over anime muziek praten.

Natuurlijk op z'n duits.

Vraag me eigenlijk af, of er meer mensen waren die toch wel.. +10 jaar geleden met Duitse fans aan het praten waren over muziek/anime/manga ?

Ben i.i.g toendertijd geen mede nederlander tegen gekomen.

Maar ik weet wel dat toen aniway.nl <- daarvan de voorganger wel al bestond waar nederlandse fans praatte over die dingen. Maar daar wist ik toendertijd niks van.

Ik hing toendertijd wel op een Engels forum wat toen jpop.com was. nu heet het anders. maar of het nog in de lucht is geen idee. Toen ik er weg ging. veranderde het forum nog al. kwam het ook op een andere plek...

en mensen gingen weg. En daar zat ook maar 1 mede nederlander op.. die mij i.i.g op viel (>_<)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ik sprak geen woord Duits 10 jaar geleden en nu nog steeds is mijn Duits heel magertjes, dus nee, ik hing rond op de Engelstalige fora :')

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook niet, ik zag ze pas toen ik een jaar of 8/9 was op yorin, dat bestond toen nog. Mijn Duits is momenteel ook niet echt om van te spreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmz, daarover gesproken, wanneer kwam dbz eigenlijk op de Nederlandse TV? 1998 ofzo? Ik herinner me het nog dat ik geloof ik op de HAVO zat en dat was eind 96-2002

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Magatsu

pokemon: Nederland: 1999, 23 of 30 augustus

In Duitsland een paar dagen later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, van der Staaij is zo'n knuppel, werkelijk (niet echt 't meest interessante onderwerp maar even weer wat leven in dit topic brengen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog steeds geen idee waarop ik ga stemmen whoops

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Ik ontving die oproep ook xD

Als 't moet, dan stem ik op dezelfde partij die mijn ouders ook stemmen xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

grote kans dat het voor mij SP gaat worden eigenlijk...

Ben altijd al een linkse stemmer geweest terwijl ik uit een CDA-familie kom. 1x op CDA gestemd als tegenstem... Verder altijd links gestemd (eerste paar jaar GL en nu al een paar keer SP)

diverse stemwijzers gedaan. en 3x SP als beste gevolgd door PvdA, GL en D66, en 1x PvdA met SP als 3e na 50+ (WUT?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht eerst SP, maar ik vind die 3%-regeling te belangrijk om maar even te negeren, dus ik neig al meer richting D66. Ik ben absoluut niet rechts, maar links heb ik niet zo veel vertrouwen in op het moment. CDA is een zinkend schip en Pechtold kan ik me wel in vinden (kwam hem trouwens tegen in Den Haag, hele aardige gast + hij heeft m'n boek gesigneerd :) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ haha cool :3

Voor mij word 't waarschijnlijk Groenlinks, sinds m'n ouders verleden jaren daar ook op hadden gestemd.

but we'll see. ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...