Jump to content
Takadanobabaalien

[Swedish] Allmänt snack

Recommended Posts

Haha, som mig typ!

 

ALLTSÅ vill gå på kents sista turné :c någon av er som ska dit? xD

 

JAG.VILL.OCKSÅ.GÅ. 

 

Hann bara fundera på att köpa biljetter till sista spelningen i Stockholm innan dem var slutsålda typ. Är de två extra konserterna i Stockholm slutsålda också?

Funderar eventuellt på Luleå i så fall. Men vi får se hur det blir med schemat i plugget.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag funderade på om man skulle försöka dra igång någon form av lätthanterad grupp för Svenska fans av J-rock/Visual Kei? Det känns som om det finns många fler än man tror men de verkar vara utspridda över en massa olika plattformar och ganska svåra att få tag på, i alla fall för traditionalister som inte använder instagram och tumblr och sånt...

 

Men om man försökte göra någon typ Skype chattgrupp eller på Facebook så kunde ju folk bjuda in varandra och så får man kanske någon form av överskådlighet? Förr fanns ju konserterna för att hålla ihop "scenen" någorlunda men idag finns det inte riktigt något sånt. Och det verkar som om folk drar sig för att gå med i forum nuförtiden av någon anledning, för mycket arbete kanske?

 

Hur som helst, vad tycker ni? Skulle vara kul att ha ett utrymme där alla kunde hänga och prata med varandra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag missade att ni hade svarat på mitt meddelande, 

Men kanske skulle kunna dra igång en grupp på Facebook till att börja med? Går det att skapa någon form av gemensam "grupp" som också fungerar som en chatt? Att både ha en gruppsida och en chatt ihopkopplade skulle vara nice, men är osäker på hur man skulle administrera det rent tekniskt. Är tyvärr inte jättebra på Facebook,  haha.

 

Skype-grupper är ju också nice men det kanske blir lite mer svåröverskådligt beroende på hur mycket folk vi lyckas gräva upp. Facebook kanske är lite mindre krävande också.

 

Hursomhelst, om ni har tid hör gärna av er med vad ni tycker är bäst, saknar att prata med andra svenskar så skulle gärna få igång något projekt om jag vet att det blir fler än jag som går med, haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tog mig friheten att starta en grupp i alla fall, så om ni kan PM:a mig era namn på FB så bjuder jag in er, tänkte ha den invite only till att börja med tills vi fått igång något och spikat namn och så.

 

(Sorry admin/mods for double post.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, om det finns någon här som inte är med än i vår Facebook grupp så tänkte jag passa på att göra reklam för vår klubb. Vi har dragit igång Klubb Lunacy igen som var en nattklubb som spelade Visual Kei och J-rock musik mellan 2004 och 2010 i Stockholm. Datumet för denna revival blir 1 September! Alla som kan, kom dit och hjälp gärna till att sprida eventet till vänner!

 

https://www.facebook.com/KlubbLunacy/

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/28/2017 at 5:26 PM, WhirlingBlack said:

Hej, om det finns någon här som inte är med än i vår Facebook grupp så tänkte jag passa på att göra reklam för vår klubb. Vi har dragit igång Klubb Lunacy igen som var en nattklubb som spelade Visual Kei och J-rock musik mellan 2004 och 2010 i Stockholm. Datumet för denna revival blir 1 September! Alla som kan, kom dit och hjälp gärna till att sprida eventet till vänner!

 

https://www.facebook.com/KlubbLunacy/

 

 

Fan, nu såg jag detta för sent. Gick det bra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vill inte vara sån, men vad tror du? :tw_bawling:

 

Känner till mycket få som gillar VK i Sverige (numera). Tippar 15-30 stycken, varav folket i den här tråden utgör en del. Har säkert fel om antalet, men det är ett obskyrt intresse här.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, det finns nog några fler men jättemånga är vi inte! Vilken del av Sverige bor du i? Om du inte är alltför långt från Stockholm borde du passa på att kolla in min klubb, Lunacy. Vi kommer köra varje månad nu fram till sommaren förhoppningsvis. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 14/02/2018 at 3:18 PM, WhirlingBlack said:

Jo, det finns nog några fler men jättemånga är vi inte! Vilken del av Sverige bor du i? Om du inte är alltför långt från Stockholm borde du passa på att kolla in min klubb, Lunacy. Vi kommer köra varje månad nu fram till sommaren förhoppningsvis. 

Bor i Skåne, så det blir en ganska lång partytripp så att säga. Ifall jag har vägarna förbi, såklart!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Laurence02 said:

Bor i Skåne, så det blir en ganska lång partytripp så att säga. Ifall jag har vägarna förbi, såklart!

Jag bor också i Skåne! @gwsm också. Bor du i närheten av Malmö? Vi träffas ibland och lyssnar/snackar vk och dricker öl. Hade varit kul med fler som delar intresset, haha!

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Takadanobabaalien said:

Jag bor också i Skåne! @gwsm också. Bor du i närheten av Malmö? Vi träffas ibland och lyssnar/snackar vk och dricker öl. Hade varit kul med fler som delar intresset, haha!

Någon timme därifrån med tåg, så det är inte så farligt. Ifall jag har tid och har vägarna förbi, såklart!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Takadanobabaalien said:

Cool, har du typ FB eller något så man kan komma i kontakt med dig, haha?

För allmän kännedom, är jag helt urkopplad!

Ifall någon vill kontakta mig, sno ihop ett PM här så får jag ett mejl direkt om det. Helt genial funktion här på forumet faktiskt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, SlaveofLunacy said:

Också svensk här! Visserligen har den här tråden inte uppdaterats på ett år, men gör ett försök. Någon som fortfarande är kvar? 😊

Jodå, vi är några som är här! Men vi känner varandra IRL nu så vi använder inte tråden så mycket, haha. Var i Sverige är du ifrån?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/13/2019 at 5:08 PM, WhirlingBlack said:

Jodå, vi är några som är här! Men vi känner varandra IRL nu så vi använder inte tråden så mycket, haha. Var i Sverige är du ifrån?

Förståeligt haha. Är från Norrköping! Du själv? 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...