Jump to content

diryangrey

Hot People
  • Content Count

    68
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About diryangrey

  • Rank
    Kiwamu's Bitch
  • Birthday 11/05/1995

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Dallas, TX
  • Interests
    communism, coffee, guitar pedals

Contact Methods

  • twitter
    @rsm_rain

Recent Profile Visitors

2951 profile views
  1. diryangrey

    bc if there's one thing vkei bands are known for it's being very polite & light-hearted always lmao you're probably right tho
  2. diryangrey

    i know literally nothing about this band yet would bet good money this is just a joke/stunt & probably one specifically targeted @ rands at that
  3. Gianizm REKT (could also be like React but rekt is more fun) (this coming to you from the same band who published The Dool)
  4. diryangrey

    this album's WEIRD but i'd rather have a few more strange ones like this than a hundred alright albums that do just fine. not sure why the 'are they vkei or aren't they' debate is so lively when the music sounds more vkei than 鵬翼 & their looks are more vkei than 達郎's in 心のない町's PV. between this & DEZERT i'd say rather than declaring individual bands to have fallen off the vkei wagon we're seeing the early phases of another branch of this scene, like what we english-speakers call oshare/nagoya/angura/art kei. indie kei? i think it could be a thing & would love to see more of it tbh retsu could put out a full album of SEs & i'd enjoy it - maybe that's bc i don't listen to enough actual IDM or Flying Lotus et al but either way it pauses & carries the mood of Misc. & CHE DO A RA both nicely; this is a hill i'll absolutely die on. 7/10 imho is the perfect rating for this album to end up with - every album dimlim puts out seems like a different band's debut & i hope they stay around to make 10+ more
  5. Naitomea has new artist photos!! using the name of the band!!
     

    https://twitter.com/nightmare_staff/status/1181775866751143936

     

    This is a good sign yeah???

    1. Show previous comments  2 more
    2. nekkichi

      nekkichi

      other guys look fab tho!!!!

    3. IGM_Oficial

      IGM_Oficial

      inb4 they announce a best album

    4. Doesn'tEvenGoHere

      Doesn'tEvenGoHere

       Sakito and Ni~Ya look absolutely fab. QUEENS!!!

  6. diryangrey

    do you mind if i try to defend Retsu's guitar? i LOVE gretsch, they're my fav aside from fender, but compared to fender are so uncommon to see in vkei - yutori from pentagon plays deusenbergs which are pretty similar but that's usually the closest i've seen i have no idea if this track was actually recorded on that guitar or not but the solo makes me think it was - their pickups are like this middle ground between the crisp bubbliness of fenders' & 'heavier' humbuckers but without that watery mid-boosted PRS sound. it's pretty muddy & unclear & regardless of all that, totally personal taste but i like the contrast of small dude / tight unaccessorized clothes w/ the giant-ass guady guitar that'd be no one's first association w/ a darker styled band. + the white guitar / black clothes makes that contrast seem more purposeful. sorry for the huge answer but i love dumb things like this - bands that fuck w/ what's expected in smaller ways that almost seem accidental
  7. not always this obv but check out these two songs by definitely different bands which are definitely written by different people youtube.com/watch?v=ltiqDDlqDYA youtube.com/watch?v=x9PJZlUJtyQ
  8. hey shit is this new naitomea news on their twitter for the first time since their hiatus?

  9. i could def be wrong on this but i think they just hosted a few of their videos? like they did for ログ & Londboy before they became 零[hz] - but afaik none of those three were listed as BP's bands beyond just showing up on their channel
  10. my band put up a PV today - we're something like shoegaze/trip-hop. Vkei's basically 90% of my musical 'inspiration' tho so hopefully i manage to let that come across.
     



    Actually this song probably makes it pretty clear how much of an influence baroque's Planetary Secret became to how i write.

  11. diryangrey

    on twitter they uploaded like fifty pictures of him smiling & interacting w/ the audience at the BiS/BiSH LSN lives back when that happened, so i'd guess probably not lol
  12. diryangrey

    came here to see if i was the only one who thought this - i wonder if the animators were the same group
  13. diryangrey

    ...does this mean i'm the only person who thinks Ganges & Namaatatakai Ame are by far the best songs they've ever done
  14. https://wedonthaveaname.bandcamp.com/album/demo these guys are tied w/ dfhvn for my fav band to come out of this whole scene
  15. diryangrey

    first of all congrats on going on stage, that's legit - & shoutout to mea, i love that band too. kinda going off what Aimi said, if you're not opposed to it try recording yourself at home, as you practice as if you were performing. don't worry too much about quality like just use a webcam or an iphone sat in a corner, just decent enough quality you can make out how you sound & look & i don't mean to assume your knowledge here so apologies if this is something you're already aware of, but bc you say roumaji - might be worth checking your pronunciation to make sure you're getting it right, bc even though japanese follows its pronunciation rules pretty tightly & doesn't do weird shit like english (like how read & read are read differently) - learning only the roumaji & speaking it exactly as you would an english word written w/ those letters isn't always correct
×
×
  • Create New...